PENJELASAN APA ITU AKAUN MA DAN AKAUN DA
Untuk setiap topup yg dilakukan, Setiap akaun pengguna akan di pecahkan kepada 2
jenis baki iaitu:
1. BAKI UTAMA ( Main
Account Balance / MA ) = Kadar Biasa ( 15 sen / Blok 30 saat )
2. BAKI AKAUN ISTIMEWA ( Dedicated Account Balance /DA ) = Kadar Istimewa ( 7.5 sen / 30 saat )
Contoh:-
Jika anda topup RM10...
RM7 akan di salurkan pada MA
RM3 akan di salurkan pada DA
Contoh lain boleh rujuk gambar di atas...
Apabila kita membuat panggilan, kredit akan ditolak pada DA dahulu..
Dan jika DA telah habis di gunakan, baru proses kredit akan ditolak pada MA....
Jenis² jumlah topup dalam pasaran:-
Dan jika DA telah habis di gunakan, baru proses kredit akan ditolak pada MA....
Jenis² jumlah topup dalam pasaran:-
RM10 = (MA RM7 + DA RM3)
RM30 = (MA RM20 + DA RM10)
RM50 = (DA RM50) <-- data-blogger-escaped-span="" style="color: white; font-weight: bold; text-shadow: rgb(23, 23, 23) 1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) -1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px -1px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px 1px 0px, rgba(0, 0, 0, 0.980469) 0px 0px 10px;">100% KADAR ISTIMEWA..!!
RM30 = (MA RM20 + DA RM10)
RM50 = (DA RM50) <-- data-blogger-escaped-span="" style="color: white; font-weight: bold; text-shadow: rgb(23, 23, 23) 1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) -1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px -1px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px 1px 0px, rgba(0, 0, 0, 0.980469) 0px 0px 10px;">100% KADAR ISTIMEWA..!!
KESIMPULANNYA...
Sim ONEXOX memberikan anda pilihan untuk mengawal sendiri penggunaan kredit HandPhone anda..
Ikhlas..
Mohd Syafiq mohd Ridzuan..
016-4854413/014-8334604
Created with Artisteer
Langgan:
Catatan
(Atom)
Sebarang Pertanyaan / ingin membeli sim / ingin serta dalam membuat bisnes Onexox hubungi saya..
Blog ini dikelola oleh ejen sah berdaftarOneXOX,D011673. Terima kasih kerana berkunjung ke sini. kami mengalu-alukan kedatangan anda. terdapat sebarang pertanyaan / ingin mendaftar boleh hubungi saya Di talian0164854413 (Mohd Syafiq)-(Sms / Call / Whatsapps / Line / Telegram) .
just reload (~Nice!~)
BalasPadamDA:RM2.00
MA:RM3.00
Active Until:01/03/2018
EW:RM0.00
FreeSms:1914
Lyt:180
Status:active
SEASON PASS
MIN:0.0
SMS:0
DATA:0MB
[1 minute later]...
XOX sercive reminder: Your account has no available credit. Please recharge to avoid service interruption.
me: what the heck!?
check balance
DA:RM1.02 FFFFFfffffuuuuuuu!!!!!
MA:RM0.00
Active Until:01/03/2018
EW:RM0.00
FreeSms:1914
Lyt:180
Status:active
SEASON PASS
MIN:0.0
SMS:0
DATA:0MB
that's what happen.
can someone tell me why?
i still don't understand this whole thing :P
check balance
BalasPadamDA:RM1.02 FFFFFfffffuuuuuuu!!!!!
MA:RM0.00
Active Until:01/03/2018
EW:RM0.00
FreeSms:1914
Lyt:180
Status: *blocked*
SEASON PASS
MIN:0.0
SMS:0
DATA:0MB
knape ye?
Paling bodoh sekali ma da ni
BalasPadamBetul, paling menyusahkan !
PadamYang mudah Di sulitkan,
BalasPadamBodoh punya upgrade
Selalu ya upgrade menyenangkan
Sekarang dok pening nak convert untuk voice, talipon untuk org tua pakai jer
saya pun kena macam tu.. kenapa ye
BalasPadamPastikan customer blh ubah sdr baki ma dan da tu ikut kesesuaian sdr. Lagi baik jika boleh share kredit juga bln shja data, msg n voice.
BalasPadamSebenarnya memang blh ubah sendiri, dail *150# pastu tekan 1 utk convert DA ke MA, semoga bermanfaat
PadamMasalahnya, sekarang dah jarang bermesej² bagai, sekrang pakai mesej guna whatapp kan, yang geramnya nak convert MA ke DA x boleh 😑
PadamNk tanye kalau guna DA kena bayar caj lebih ker
BalasPadamApa maknanya nk dedicated account bagai? Letak 1 account saja kn senang nk paham. Bukannya ada kad mcm Touch&Go nak asing-asing baki. Credit di kad lain, credit di e-wallet lain. Haishhh
BalasPadam