PENJELASAN APA ITU AKAUN MA DAN AKAUN DA

              Untuk setiap topup yg dilakukan, Setiap akaun pengguna akan di pecahkan kepada  2 jenis baki iaitu:
1.      BAKI UTAMA ( Main Account Balance / MA ) = Kadar Biasa ( 15 sen / Blok 30 saat )
2.      BAKI AKAUN ISTIMEWA ( Dedicated Account Balance /DA )  = Kadar Istimewa ( 7.5 sen / 30 saat )

Contoh:-
Jika anda topup RM10...
RM7 akan di salurkan pada MA
RM3 akan di salurkan pada DA
Contoh lain boleh rujuk gambar di atas...
Apabila kita membuat panggilan, kredit akan ditolak pada DA dahulu..
Dan jika DA telah habis di gunakan, baru proses kredit akan ditolak pada MA....

Jenis² jumlah topup dalam pasaran:-
RM10 = (MA RM7 + DA RM3)
RM30 = (MA RM20 + DA RM10)
RM50 = (DA RM50) <-- data-blogger-escaped-span="" style="color: white; font-weight: bold; text-shadow: rgb(23, 23, 23) 1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) -1px 0px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px -1px 0px, rgb(23, 23, 23) 0px 1px 0px, rgba(0, 0, 0, 0.980469) 0px 0px 10px;">100% KADAR ISTIMEWA..!!

KESIMPULANNYA...
Sim ONEXOX memberikan anda pilihan untuk mengawal sendiri penggunaan kredit HandPhone anda..

Ikhlas..
Mohd Syafiq mohd Ridzuan..
016-4854413/014-8334604

Created with Artisteer

11 ulasan:

  1. just reload (~Nice!~)
    DA:RM2.00
    MA:RM3.00
    Active Until:01/03/2018
    EW:RM0.00
    FreeSms:1914
    Lyt:180
    Status:active

    SEASON PASS
    MIN:0.0
    SMS:0
    DATA:0MB

    [1 minute later]...

    XOX sercive reminder: Your account has no available credit. Please recharge to avoid service interruption.

    me: what the heck!?

    check balance
    DA:RM1.02 FFFFFfffffuuuuuuu!!!!!
    MA:RM0.00
    Active Until:01/03/2018
    EW:RM0.00
    FreeSms:1914
    Lyt:180
    Status:active

    SEASON PASS
    MIN:0.0
    SMS:0
    DATA:0MB

    that's what happen.
    can someone tell me why?
    i still don't understand this whole thing :P

    BalasPadam
  2. check balance
    DA:RM1.02 FFFFFfffffuuuuuuu!!!!!
    MA:RM0.00
    Active Until:01/03/2018
    EW:RM0.00
    FreeSms:1914
    Lyt:180
    Status: *blocked*

    SEASON PASS
    MIN:0.0
    SMS:0
    DATA:0MB

    knape ye?

    BalasPadam
  3. Yang mudah Di sulitkan,
    Bodoh punya upgrade
    Selalu ya upgrade menyenangkan
    Sekarang dok pening nak convert untuk voice, talipon untuk org tua pakai jer

    BalasPadam
  4. saya pun kena macam tu.. kenapa ye

    BalasPadam
  5. Pastikan customer blh ubah sdr baki ma dan da tu ikut kesesuaian sdr. Lagi baik jika boleh share kredit juga bln shja data, msg n voice.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya memang blh ubah sendiri, dail *150# pastu tekan 1 utk convert DA ke MA, semoga bermanfaat

      Padam
    2. Masalahnya, sekarang dah jarang bermesej² bagai, sekrang pakai mesej guna whatapp kan, yang geramnya nak convert MA ke DA x boleh 😑

      Padam
  6. Nk tanye kalau guna DA kena bayar caj lebih ker

    BalasPadam
  7. Apa maknanya nk dedicated account bagai? Letak 1 account saja kn senang nk paham. Bukannya ada kad mcm Touch&Go nak asing-asing baki. Credit di kad lain, credit di e-wallet lain. Haishhh

    BalasPadam

Sebarang Pertanyaan / ingin membeli sim / ingin serta dalam membuat bisnes Onexox hubungi saya..

Blog ini dikelola oleh ejen sah berdaftarOneXOX,D011673. Terima kasih kerana berkunjung ke sini. kami mengalu-alukan kedatangan anda. terdapat sebarang pertanyaan / ingin mendaftar boleh hubungi saya Di talian0164854413 (Mohd Syafiq)-(Sms / Call / Whatsapps / Line / Telegram) .